SEO Tips voor Autodealers: Hoe Win Google’s Top Ranking.
Autodealers zijn lange tijd gedreven door het bakstenen en mortel bedrijfsmodel. Klanten rijden het terrein op, zoeken een auto, onderhandelen over de prijs, en rijden hem dan weg. Tenminste, dat is hoe het vroeger werd gedaan. In het retailklimaat van vandaag beginnen consumenten hun autowinkelproces online, lang voor ze ooit een fysieke locatie bezoeken.
Gemiddeld besteedt een klant 14 uur aan het onderzoeken en bekijken van voertuigen, en het grootste deel van die tijd wordt online doorgebracht. De meest bezochte websites zijn die welke hoog op de eerste pagina van Google en andere zoekmachines staan. Dus wat is de sleutel tot het krijgen van de # 1 zoekresultaat op zoekmachines zoals Google? SEO voor adocars.be
SEO Tips voor Autodealers: Hoe Win Google’s Top Ranking.
Volgens Moz, gaat zoekmachine optimalisatie (SEO) over “het verhogen van de kwaliteit en kwantiteit van website verkeer, evenals de blootstelling aan uw merk, door middel van niet-betaalde zoekmachine resultaten”.
De hoeveelheid aandacht die u besteedt aan SEO zal mede bepalen hoeveel high-intent shoppers uw bedrijf vinden. Deze zeven tips zullen u helpen om de essentie van SEO te leren en uw dealership te helpen betere rankings te bereiken, meer verkeer vast te leggen en de verkoop te maximaliseren.
Bouw waardevolle inhoud met trefwoorden
We moeten het eerst over trefwoorden hebben. Als voorbeeld nemen we: Auto export . Ze zijn de wortel van elke SEO-strategie en zijn misschien wel het belangrijkste aspect van het krijgen van de juiste resultaten. Als u geen zoekwoorden plant voor elke pagina van uw website, mist u kansen.
Relevante trefwoorden – woorden geassocieerd met uw product of dienst – kunnen worden bepaald op basis van het thema van de pagina (bijv. gebruikte auto’s, service).
Google’s Keyword Planner is een eenvoudig te gebruiken tool voor het ontdekken van de juiste zoekwoorden om SEO-vriendelijke inhoud te bouwen.
Een eenvoudig zoekwoordenonderzoek zal u helpen waardevolle inhoud te bouwen omdat het u een inzicht geeft in waar gebruikers precies naar zoeken in uw domein. Bijvoorbeeld, u zou content kunnen plannen rond een speciale cashback promotie, maar keyword onderzoek zou meer interesse kunnen onthullen in 0% financiering promoties, waardoor u die content in plaats daarvan prioriteit geeft.
Long tail zoekwoorden bieden ongelooflijke waarde door hun specificiteit. In de dealership, zouden longtail trefwoord voorbeelden omvatten “2018 Ford F-150 remblok vervanging”, “2020 Hyundai Tucson Essential FWD”, enzovoort.
Echter, trefwoorden moeten niet uw belangrijkste focus zijn bij het bouwen van de inhoud van de webpagina. Je moet altijd eerst denken aan de waarde voor de lezer. Google is te slim geworden en trefwoorden op pagina’s proppen op een manier die geen echte waarde biedt aan klanten zal niet meer werken. In plaats daarvan, als u zich richt op het creëren van inhoud waar gebruikers van houden en mee bezig zijn, zullen zoekmachines u belonen met hogere rankings.
Rank voor lokale zoekresultaten
Omdat bijna alle zaken van een dealer binnen een straal van 50km komen, kunnen lokale zoekwoorden (bijv. tweedehands auto’s Scarborough) u helpen meer lokaal verkeer te vangen.
Volgens zoekmachinemarketingwebsite Search Engine Land probeert nu meer dan 80% van de consumenten lokale zoekresultaten te vinden met de term ‘bij mij in de buurt’ of ‘in [plaatsnaam]’. Een eigenaar van een Chevrolet Trax zou bijvoorbeeld kunnen zoeken op ‘Chevy dealer bij mij in de buurt’ of ‘Trax reparaties in Victoria’.
Als u deze intentie kunt bedienen, hoe hoger u bent op de eerste pagina van de zoekresultaten, hoe beter het zal zijn voor het bedrijfsleven, omdat 9 van de 10 gebruikers klikken op aanbiedingen die op de eerste pagina van hun zoekopdracht verschijnen. Op relevante webpagina’s, URL’s, en meta beschrijvingen, plan om lokale zoekwoorden overal te strooien.
Google Mijn Bedrijf
Meer dan ooit speelt Google Mijn Bedrijf (GMB) een cruciale rol in lokale SEO. In de voorhoede van het belang van GMB staat wat bekend staat als Google 3-pack – de top drie lokale resultaten die Google weergeeft voor lokale zoekopdrachten. Uw doel moet zijn om in de 3-Pack te verschijnen en daar te blijven.
Houd uw GMB-informatie actueel met nauwkeurige openingstijden, volledige adres- en locatievermeldingen en actuele foto’s van uw dealerbedrijf. Positieve klantenbeoordelingen dragen ook bij aan het verbeteren van uw positie.
Gebruik alt tags
Visuele inhoud is aantrekkelijk, ongeacht wie de klant is of naar welke afdeling hij zoekt. Foto’s en video’s van hoge kwaliteit die de bekendheid van uw winkel vergroten, uw mensen voorstellen en gedetailleerde informatie geven over producten en diensten zijn goud waard voor een dealership website.
De sleutel om foto’s en video’s te laten werken voor SEO zijn alt tags. Beter bekend als alt-tekst (alternatieve tekst), alt-tags kunt u tekst toevoegen aan de HTML-code die gewoon beschrijft de visuele inhoud in een paar woorden. Het toevoegen van alt-tekst is een extra mogelijkheid om zoekmachines te helpen begrijpen waar de webpagina over gaat en deze dienovereenkomstig te indexeren.