Tips om online te adverteren

Het internet is voor ondernemers niet meer weg te denken. Het aankoopgedrag van consumenten verschuift meer en meer van offline naar online. Als ondernemer moet je hier dan ook op inspelen om je hoofd boven water te houden. Naast het opzetten van een webshop, moeten potentiele klanten je ook weten te vinden. Maar wat is een effectieve manier om deze doelgroep te benaderen? In dit artikel geven we enkele tips waarmee je snel nieuwe bezoekers kan genereren!

Google Adwords

De meest gebruikte manier om online te adverteren is Google Adwords. Wanneer een bezoeker een relevant zoekwoord in Google intypt, zal de website bovenaan de zoekresultaten worden getoond. Het voordeel van Adwords is dat je alleen betaalt voor mensen die daadwerkelijk op de website terecht komen. De prijs hiervoor is afhankelijk van het keyword en de concurrentie. Je kan zelf van tevoren een budget instellen.

Social media

Een opkomende manier van adverteren is via social media, zoals Facebook, Instagram en Twitter. Het is je waarschijnlijk al opgevallen dat je steeds meer advertenties op je tijdlijn krijgt te zien die ook daadwerkelijk relevant voor jou zijn. Dit komt doordat wanneer je op Facebook gaat adverteren, je zelf kan instellen wat je doelgroep is. Hier kan je denken aan interesse, locatie en leeftijd. Het voordeel van op Facebook adverteren is dat je het visueel aantrekkelijk kan maken en mensen jouw advertentie kunnen delen.

YouTube

Naast een afbeelding, kan je er ook voor kiezen om te adverteren middels een video. Dit kan bijvoorbeeld via YouTube. Voorafgaand aan een video, krijgt de bezoeker jouw advertentie te zien. Let hierbij wel op dat je een dergelijke video niet te commercieel maakt, maar een toegevoegde waarde heeft voor de kijker. Een advertentie wordt namelijk al gauw als irritant ervaren.